کوچک كردن شكم پس از عمل سزارين

عمل سزارين معمولا موجب آويزان شدن قسمت تحتاني شكم مي شود. همچنين سزارين تا حد زيادي شكل و فرم بدن مادر را تغيير مي دهد. بسياري از مادران در خلاص شدن از شكم شل و آويزان خود مشكل دارند. آنها پس از عمل سزارين دست به روش هاي گوناگوني مي زنند تا چربي شكم خود را آب كنند و براساس مطالعات، تنها عده معدودي از خانم ها موفق مي شوند.

قسمت آويزان شكم پس از عمل سزارين مي تواند پوست يا چربي باشد. اگر علت شل شدن شكم چربي است، بايد با استفاده از ورزش و رژيم غذايي سالم و كنترل شده به تناسب اندام اوليه خود برگرديد. اگر پوست شكم شما آويزان شده، تنها عمل جراحي مي تواند شما را به آرزوي تان برساند. ما در حال حاضر بحث خود را تنها به چربي محدود مي كنيم.

اين مقاله را بخوانيد تا بدانيد چگونه پس از عمل سزارين مي توانيد شكم خود را كوچك كنيد.


رژيم غذايي براي آب كردن شكم پس از سزارين

بدن مادر پس از تولد نوزاد، بهبود را آغاز كرده و شيردهي هم تا حد زيادي به اين فرآيند كمك مي كند. بنابراين استفاده از رژيم هاي غذايي كم چرب، اصلا كار عاقلانه اي نيست. بدن شما به تمام مواد حتي چربي نياز دارد. اما قطعا مي توانيد مقدار چربي دريافتي خود را كنترل كنيد. از مصرف چربي زياد خودداري كنيد تا چربي شكم و وزن كلي بدن شما كم شود، در غير اين صورت در نهايت از چربي شكم شما چيزي كم نخواهد شد. رژيم هاي غذايي سرشار از پروتئين داشته باشيد. پروتئين ها تا مدت زمان طولاني شما را سير نگه مي دارند و براي سير بهبود بدن پس از عمل لازم هستند. همچنين آب فراوان بنوشيد. آب، تقويت كننده مؤثر متابوليسم است. متابوليسم سريع به افزايش سرعت چربي سوزي در بدن كمك مي كند. در برنامه غذايي خود فيبر فراوان بگنجانيد. فيبر نيز به شما احساس سيري مي بخشد و مانع پرخوري مي شود. فيبر كه در ميوه ها و سبزي ها به وفور يافت مي شود، تقويت كننده ديگري براي متابوليسم است.


ورزش هاي آب كردن شكم پس از سزارين

بهترين روش آب كردن شكم پس از عمل، ورزش كردن است. هيچ روشي بهتر از ورزش وجود ندارد كه بدن را وادار به سوزاندن كالري و كاهش وزن در تمام قسمت ها كند. از اين رو لازم است پس از زايمان، تحرك داشته باشيد اما به ثبت نام در باشگاه و رژيم هاي غذايي آنچناني فكر نكنيد.
همانطور كه قبلا گفته شد، بدن شما پس از سزارين، ترميم شده و بهبود مي يابد. در اين دوران بدن تغييرات تازه اي را تجربه مي كند. هر استرسي مي تواند اين فرآيند بهبود را تحت تأثير قرار دهد. منظور از تحرك جسمي، حركاتي هستند كه بدون اينكه بدن را تحت فشار قرار دهند، به سوزاندن كالري ها كمك مي كنند. مثلا مي توانيد در خانه و با کمک تردمیل روزي يك ساعت پياده روي كنيد. پياده روي بهترين ورزش براي سوزاندن كالري است. اين ورزش تمام بدن را درگير كرده و چربيها را در تمامي قسمت ها مي سوزاند. (همچنین می توانید از دستگاه های ورزشی خانگی در منزلتان استفاده نمائید).

فعاليت ديگري كه مي توانيد انجام دهيد، كارهاي منزل مانند تميزكردن كف اتاق، شستن لباس و... است. اين فعاليت ها به مرور زمان به آب شدن شكم كمك مي كنند. در صورت امكان مي توانيد به فعاليت ها و ورزش هاي ايروبيك (هوازی) در خانه مانند، دوچرخه سواري، پیاده روی، دویدن و... بپردازيد. اين ورزش ها و فعالیت ها براي قلب و عروق بسيار سودمند هستند و در عرض چند دقيقه، ضربان قلب را افزايش مي دهند و بدن را وادار به چربي سوزي مي كنند. شما با انجام ورزش هاي شكم مي توانيد سرعت آب شدن چربي هاي اين ناحيه را افزايش دهيد. كليد موفقيت شما برنامه منظم ورزشي است. در انجام اين حركات، نظم و ترتيب داشته باشيد تا شكم متورم شما در عرض يكي دو ماه كوچك و كوچك تر شود. با مطالعه اين نكات بايد آموخته باشيد كه براي كسب موفقيت، بايد رژيم غذايي متعادلي را دنبال كنيد و از زندگي بدون تحرك فاصله بگيريد. براي روزهاي خود برنامه ريزي كنيد تا خيلي زود به اندام دلخواه خود برسيد.


ورزش هاي پس از زايمان

همچنین افراد می توانند حرکات زیر را به طور صحیح انجام دهند.

براي برگشت سريع تر عضلات شکم و ساير قسمت ها به حالت اوليه، انجام حرکات زير نظر پزشک در زناني که زايمان طبيعي کرده اند، توصيه مي شود.

روي زمين صاف به پشت بخوابيد. زانوهاي خود را خم کرده و يک نفس عميق کشيده و در همان حال سعي کنيد قفسه سينه خود را ثابت نگه داريد طوري که شکم شما بالا برود (تنفس شکمي) حال به آرامي با تو کشيدن شکم هوا را خارج کنيد. 3 تا 5 ثانيه در اين وضع مانده و به حالت اول برگرديد.

در حاليکه به پشت دراز کشيده ايد، زانوها را خم کنيد و کف پاها و شانه ها را به زمين تکيه دهيد. دست ها را در دو طرف بدن قرار دهيد. سپس هر دو زانو را به طرف راست و بعد به طرف چپ بچرخانيد طوري که کم کم روي زمين قرار گيرد.

حرکت قبل را اين بار درحالي که يکي از زانوها خم شده باشد. بدين ترتيب که ابتدا زانوي راست را خم کرده و آن را به طرف چپ بچرخانيد، سپس زانوي چپ را خم کرده و به طرف راست خود بچرخانيد.

به پشت خوابيده و زانوي خود را خم کنيد. درحالي که پشت خود را به زمين چسبانيده ايد، نفس عميق بکشيد (تنفس شکمي) و لگن خود را به سمت عقب حرکت دهيد. سپس به آرامي ولي با توکشيدن عضلات شکمي و سفت کردن عضلات باسن هوا را خارج کنيد. در اين حالت 3 تا 5 ثانيه باقي مانده و بعد خود را شل کرده و استراحت کنيد.

به پشت بخوابيد، سر، شانه ها، بازوها و کف پاها را روي زمين تکيه دهيد. حال سعي کنيد باسن خود را تاحد ممکن بالا ببريد، طوري که بازوها در سطح زمين تکان نخورد. سپس آهسته به وضع اول برگرديد.

به پشت بخوابيد. بازوهاي خود را با زاويه 90 درجه در دو طرف بدن قرار دهيد. بعد دستها را بدون خم کردن آرنج از طرفين به بالاي سر خود بياوريد تا به هم برسند. سپس به آهستگي آنها را به حالت اول برگردانيد.

به پشت خوابيده و زانوها را خم کنيد. نفس عميق کشيده به آهستگي در حالت بازدم و در حالي که عضلات شکم را سفت مي کنيد، سر و شانه ها را از زمين بلند کرده، دست هاي خود را به طرف زانوها ببريد. پاهاي شما بايد ثابت و بي حرکت باشد. سپس به آرامي به وضعيت اول برگردید. اين حرکت را چندبار تکرار نمائيد.


 
بازدید : 28910 11 مهر 1391 ساعت 09:10 ق.ظ
 
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری