مطالعات نشان داده اند که بهترین ورزش پیاده روی و دویدن است. این ورزش را هر کسی در هر زمانی میتواند انجام دهد. پیاده روی منظم کمک می کند تا زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشید.

بسیاری از مردم نمیدانند باید چه ورزشی را انتخاب کنند و چه ورزشی مناسب تر است و یا ورزش برای برخی ناخوشایند است.

 

ورزش روزانه با تردمیل با توجه به ساده بودن پاسخی مناسب برای این افراد است، با استفاده از تردمیل به راحتی می توانید برنامه های مناسب با بدن خود را انجام دهید، میتوانید به راحتی تمرین خود را کنترل نموده و همچنین میتوانید تمرینات شاد متنوعی انجام دهید که برای یک ورزش منظم امری ضروری است.

تردمیل، دستگاه ورزشی کاملی به حساب می آید. راه رفتن بر روی تردمیل می تواند علاوه به تقویت قلب و عروق، آمادگی جسمانی شما را بهبود بخشد و باعث بهبود گردش خون و تنظیم میزان فشار خون شما میگردد.

البته استفاده از تردمیل زندگی طولانی تر را تضمین نمی کند، اما مزایای تناسب اندام را برای شما فراهم میکند و در نتیجه، کیفیت کلی زندگی شما را سالم تر و بهتر می کند. علاوه بر این بر روی صفات ژنتیکی فرد تاثیر مثبت داشته و زندگی طولانی تری را به ارمغان می آورد.

استفاده از یک روال ورزشی در تمرین با تردمیل نتایج مفید زیادی را به دنبال دارد. در عین حال کارشناسان توصیه میکنند با یک برنامه ریزی ورزشی کامل، از تبدیل شدن ورزش خود به یک کار روزانه که به آن عادت کرده اید (مثل ناهارخوردن) جلوگیری نمائید. که استفاده از تردمیل با برنامه های متنوع میتواند از این یکنواختی جلوگیری کند.

برنامه تمرینی، ترکیبی از: تپه نوردی، پیاده روی های طولانی یا آهسته و نرم، پیاده روی سریع و قدرتی و با فواصل معین را فراهم می کند. همچنین می توانید یک تمرین منحصر به فرد داشته باشید تا اثر مستقیم بر کل اندام شما داشته و درنتیجه باعث تناسب اندام شما گردد.

یک برنامه تمرینی نسبتاً کامل برای ورزش با تردمیل معمولاً به مدت 3 ماه طول میکشد. در طول هر هفته تمرینات متنوع با اهداف مختلف را میتوان انجام داد. البته در شروع و هفته نخست فقط ممکن است پیاده روی آهسته و نرم برنامه اصلی فرد را تشکیل دهد و سپس بعد از چند هفته میتوان در هر روز از برنامه های متنوع مثل تمرین بر اساس ضربان قلب، تمرینات مقاومتی و غیره به سادگی استفاده نمود و میتوان بدون تکراری شدن تمرینات را طبق یک روال خاص تا حداقل 3 ماه برنامه ریزی و تعیین کرد.

بعد از این مدت نیز میتوان برای چند روز برنامه های با شیبهای مختلف را انجام داد و یا حتی از فواصل و مقادیر معین استفاده نمود.
در پایان 3 ماه، با ارزیابی روال تمرین خود میتوان یک برنامه جدید برای 3 ماه دیگر طراحی و اجرا نمود.

لازم به ذکر است این فقط یک مثال برای استفاده از تردمیل است، به یاد داشته باشید که شما می توانید با استفاده از تردمیل برنامه های ورزشی متنوعی را ایجاد نمایید.

بازدید : 3313
23 آبان 1391 ساعت 04:03 ب.ظ
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری