در هنگام ورزش بايد از كفش مناسب استفاده شود تا از وارد آمدن آسيب به پا پيشگيري شود.

به افرادي كه ورزش حرفه‌ اي انجام مي ‌دهند و به صورت غيرهوازي ورزش مي‌ كنند، توصيه مي ‌شود كفش بدون پاشنه استفاده كنند.



همچنين در هنگام دويدن با سرعت زياد و دويدن‌ هاي ناگهاني توصيه مي ‌شود از كفش بدون پاشنه استفاده شود تا شيب منفي در پاها ايجاد شده و عضله پشت ساق پا درگير شود.

ورزش ‌هاي هوازي ورزش ‌هايي طولاني ‌مدت هستند و بدن نيز از ذخيره چربي براي تامين انرژي استفاده ميكند. دويدن آرام نيز هوازي است و در اين حالت بايد از كفشي با پاشنه 2 تا 2.5 سانتي ‌متر استفاده شود تا وزن بدن اندكي به سمت جلو متمايل شود.

كف كفش نيز بايد نرم و انعطاف‌پذير باشد تا در هنگام دويدن و يا پريدن به پاها ضربه وارد نشود.

همچنين افرادي كه داراي كف پاي صاف هستند بايد با مراجعه به پزشك، كفي مخصوص پاي خود را دريافت كنند و در هنگام ورزش حتما كفي مخصوص را درون كفش قرار دهند.

در هنگام استفاده از تردميل نيز كفش با پاشنه 2 تا 2.5 سانتي‌متري و داراي كفه نرم و انعطاف‌پذير براي زنان و مردان توصيه مي ‌شود.

منبع: دكتر ارسطوزاده



 
بازدید : 3663
22 مهر 1391 ساعت 02:43 ب.ظ
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری