استفاده از تردميل در بين ورزشكاران و افرادي كه براي حفظ تندرستي ورزش مي‌كنند، افزايش يافته است. زندگي ماشيني و پرشتاب و وقت اندكي كه خيلي‌ها براي ورزش كردن دارند، كاربرد تردميل را بيشتر كرده است.


با داشتن تردميل ديگر نگران هواي سرد، گرم، باران و برف نخواهيد بود و در خانه قادر مي‌شويد با برنامه‌هايي مشخص پياده‌روي كنيد يا بدويد.

تردميل فوايد زيادي دارد. به همين علت اين وسيله با استقبال زيادي روبه‌رو شده است. تمرين با تردميل به شما كمك مي‌كند تا وزن كم كنيد، تناسب بدني داشته باشيد و خود را در مقابل بيماري‌هايي چون ديابت و نارسايي‌هاي قلبي محافظت كنيد. تردميل وسيله‌اي موثر براي رسيدن به آمادگي مطلوب قلبي  عروقي است.اين وسيله به شما كمك مي‌كند تا چربي‌هاي اضافي بدن خود را بسوزانيد.تحقيقات نشان داده كه تمرين كردن روي تردميل براي كساني كه ناراحتي كمر و زانو دارند يا قوزك پاي آنها ضعيف است، بهتر از راه رفتن روي زمين آسفالت يا سيماني است. بنابراين پاهايشان در برابر مصدوميت مقاوم‌تر مي‌شود.

دانشگاه دوك در تحقيقي ثابت كرده افراد افسرده‌اي كه روزانه حتي 8 دقيقه روي تردميل پياده‌روي مي‌كنند، افسردگي آنها به ميزان محسوسي كاهش مي‌يابد. البته پياده‌روي منظم و طولاني روي تردميل اثر درمان‌كنندگي بيشتري دارد و براي افراد افسرده توصيه مي‌شود.

تحقيق ديگري كه از سوي مدرسه پزشكي دانشگاه استانفورد روي 43 نفر داوطلب 50 تا 76 ساله انجام شد، نشان داد كه اين افراد با پياده‌روي منظم روزانه روي تردميل و انجام نرمش‌هاي مناسب و سبك، خواب راحت‌تر و بهتري پيدا كردند. كساني كه تمرين ورزشي خود را قطع كردند، مدت خواب آنها به نصف كاهش يافت.

تردميل فوايد متعددي دارد كه قابل قياس با هيچ وسيله يا مكان ورزشي ديگر نيست. در تمرين در هواي باز مثلا در ورزشگاه يا پارك يا بيرون از شهر، به وقت كافي نياز داريم. به علاوه نمي‌توانيم مقدار و مدت دقيق تمرين خود را محاسبه كنيم. تردميل همه اين كارها را در خانه انجام مي‌دهد. اين وسيله با مانيتوري كه دارد، تعداد ضربان قلب ما را مي‌گويد و اطلاعات مفيد ديگري را هنگام تمرين در اختيار ما مي‌گذارد. به اين ترتيب با استفاده از تردميل مي‌توانيم در مدت كوتاه‌تر و سريع‌تري به نتيجه مورد نظر خود برسيم.



 
بازدید : 3147
22 مهر 1391 ساعت 02:16 ب.ظ
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری