براي داشتن بدني متناسب، علاوه بر رعايت رژيم‌ هاي غذايي مناسب بايد عضلات را به گونه ‌اي تمرين داد كه پس از آب شدن چربي ‌ها شكل ظاهري بدن را حفظ كند. براي نيل به اين هدف بايد حركات ورزشي ‌اي را انتخاب كرد كه در آن ‌واحد گروه‌ هاي مختلفي از عضلات بدن را درگير مي‌ كند. از سوي ديگر با تقويت عضلات ناحيه شكم و كمر مي‌ توان وضعيت ايستادن و نشستن را اصلاح كرد. به كمك حركات زير مي‌ توانيد بدني متناسب داشته باشيد.

حركت اول: اين حركت براي قسمت تحتاني كمر مفيد است. بايستيد و پاها را به اندازه عرض شانه باز كنيد. دست ‌هايتان را در پشت سر قرار داده و انگشتان را در هم قفل كنيد. حالا فقط با خم كردن كمر، بدن خود را به حالت افقي درآوريد. اندكي در همين حالت بمانيد و سپس به آهستگي به نقطه شروع برگرديد. اين حركت را 10 بار تكرار كنيد.




حركت دوم: همانند حركت شنا روي زمين قرار بگيريد، اما پاهايتان را بيشتر از حد معمول باز كنيد و يكي از دست‌ هايتان را در پشت روي كمر قرار دهيد. اين وضعيت را 15 الي 20 ثانيه حفظ كنيد. سعي كنيد به مرور اين مدت زمان را افزايش دهيد.
 
حركت سوم: به پشت روي زمين دراز بكشيد و دست ‌هاي خود را زير باسن قرار دهيد به گونه‌اي كه كف دست ‌ها روي زمين قرار گيرند. حالا پاهايتان را كمي از زمين بلند كنيد و پنجه‌ ها را به حالت كشيده درآوريد. سپس پاها را به نوبت بالا و پايين بياوريد. اين حركت را 30 ثانيه ادامه دهيد.

منبع: روزنامه جام جم


 
بازدید : 3265
18 شهريور 1391 ساعت 10:25 ق.ظ
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری