اگر هدف ورزش شما از دست دادن فقط ۱ کیلوگرم است یا اینکه دکتر به شما توصیه کرده تا ۴۵ کیلوگرم کم ‏کنید، دوچرخه ثابت می تواند بلیطی به سوی موفقیت شما باشد. اگر کار با دوچرخه ثابت با یک رژیم کم کالری ‏ترکیب شود، به شما کمک می کند تا مقدار زیادی از چربی های اضافی بدنتان را آب کنید.‏

کالری کمتری مصرف کنید!‏

از دست دادن وزن به مهارت شما برای سوزاندن چربی های اضافی بدنتان بستگی دارد و دوچرخه ثابت ‏دستگاهی است که دسترسی به این هدف را سریعتر می کند، اما انجام این مهم به خواص فیزیولوژی نیز ‏بستگی دارد؛ بدین معنی که وقتی تعداد کالری کمتری را از میزانی که در هنگام کار با دوچرخه ثابت می ‏سوزانید، بخورید، بدن شما به حالتی وارد می شود که «کسر کالری” نام دارد. این حالت مستقیما منجر به از ‏دست دادن چربی می شود، یعنی بدن برای تولید انرژی که از کمبود کالری غذا بدست نیاورده، باید چربی ها را ‏بسوزاند، پس اگر می خواهید کاهش وزن سریعتری را با دوچرخه ثابت تجربه کنید، باید حالت کسر کالری را در ‏خود بوجود آورید.‏

  

پدال زدن با دوچرخه ثابت = ناپدید شدن وزن اضافی

رسیدن به کاهش مصرف ۳۵۰۰ کالری به آب کردن حدود ۴۵۶ گرم از چربی های بدنتان می شود؛ یعنی اگر بعد از ‏پایان فعالیت با دوچرخه ثابت ۳۵۰۰ کالری کمتر از حدی که بر روی دستگاه سوزانده اید را بخورید تقریبا نیم ‏کیلوگرم کم کرده اید. اگر فردی ۸۵ کیلویی یک ساعت با حالت متوسط دوچرخه ثابت پدال بزند، ۴۷۴ کالری می ‏سوزاند و همین فرد اگر فعالیت خود را شدید کند ۹۰۶ کالری می سوزاند؛ هر جا کالری سوزانده شود، چربی نیز ‏آب خواهد شد.‏

  

رژیم خود را فراموش نکنید!‏

حتی اگر روزهای متعددی از هفته را هم با دوچرخه ثابت پدال بزنید، آمار هایی که از ثبت و کنترل وزن بین الملل ‏‏(‏NWCR‏) منتشر شده نشان می دهد که مردمی که به رژیم خود اهمیت نمی دهند، به ندرت در کاهش وزن ‏خود موفق خواهند بود. شما می توانید رژیم خود را با روش های متعددی بهبود ببخشید، اما یک روش اساسی ‏در همه انواع رژیم ها کم کردن مصرف کالری غذا است. کارهایی که می توانید پس از آغاز جدی کار با دوچرخه ‏ثابت انجام دهید این است که ابتدا به جای نوشابه و شربت فقط آب بنوشید، بین وعده های غذایی به ‏سبزیجات اهمیت زیادی بدهید تا از گرسنگی بیش از حد جلوگیری شود، غذاهایتان را در ظروف کوچکتری سرو ‏کنید و مصرف غذاهای خارج از خانه را کاهش دهید.‏

  

بیایید از همین الآن وزن اضافی را کم کنیم!‏

حدی که شما می توانید با کمک یک دوچرخه ثابت وزنتان را کم کنید به زمانی بستگی دارد که به فعالیت بر روی ‏دستگاه اختصاص می دهید، به میزان کالری مصرفی روزانه و فعال بودن سبک زندگی بستگی دارد. اگر در حالت ‏متوسطی از دستگاه پدال می زنید، ۳۰ دقیقه در هفته را به کار با دوچرخه ثابت اختصاص دهید. اگر می توانید ‏به سرعت و قدرت بالایی از فعالیت با دستگاه دست پیدا کنید، ۱۵۰ دقیقه پدال زدن در هفته می تواند برای ‏کاهش وزن کافی باشد. یک زن ۳۰ ساله با سبک زندگی کم فعالیت باید پس از کار با دوچرخه ثابت حدود ۲۰۰۰ ‏کالری سوزانده باشد. اگر همین فرد مصرف کالری خود را کمتر کند و در فعالیت های روزانه خود فعال تر باشد و از ‏دوچرخه ثابت هم استفاده کند، براحتی وزن اضافی اش را آب می کند.

درحال بارگزاری