تردمیل و دوچرخه، نه فقط برای ورزش بلکه برای تسکین درد! (بخش دوم)

 
اصولا همراه با تمرینات خاص برای کمر، ورزش های هوازی باعث افزایش ضربان قلب می شوند و در صورت استفاده در یک دوره پایدار و مداوم برای کمک به مشکلات کمر بسیار مفید هستند. ورزش هوازی جریان خون را افزایش میدهد و باعث انتقال مواد مغذی به پشت بدن می شود که به روند درمان کمک کرده، و می تواند با ایجاد سفتی در پشت و مفاصل کمر منجر به  کاهش کمر درد شود. در حالیکه برخی از بیماران مبتلا به کمر درد قادر به شرکت در ورزش های شدیدی مانند دویدن یا ورزش های ایروبیک نیستند بسیاری ورزش را بهترین راه درمان میدانند.

مزایای ورزش
 
ورزش کردن باعث بازسازی ستون فقرات شده و برای سالم ماندن پشت بدن بسیار مفید است. بیمارانی که به طور منظم ورزش های هوازی انجام می دهند: بسیار کمتر دچار مشکل در کمر شده و زمانی هم که کمر درد رخ بدهد بسیار درد کمتری می کشند.
استفاده از ورزش های هوازی در مقایسه با ورزش کردن معمولی تاثیر بیشتری بر سلامت داشته و به تدریج احتمال بیشتری برای بهبود دارند.
ورزش های هوازی ساده ترین راه برای کنترل وزن، یا از دست دادن وزن و کاهش استرس است و در عین حال تاثیری مناسب بر روی سازه های ستون فقرات و مفاصل می گذارد.
با ورزش های هوازی تولید اندروفین افزایش یافته در نتیجه پس از 30 یا 40 دقیقه ورزش با ترشح این ماده میتوان به مبارزه با درد پرداخت. این ماده شیمیایی زیستی، مسکن طبیعی بدن است، و انتشار مکرر از آن می تواند به بیماران برای کاهش وابستگی خود به داروهای مسکن کمک کند.
همچنین اندورفین می تواند خلق و خو را شاداب کرده و باعث تسکین و از بین بردن افسردگی شود، که یک مشکل شایع در افراد مبتلا به کمر درد و یا کسانی که از پشت آسیب دیده اند دارد.

انواع ورزش با نوع کم فشار آن
 
انواع مختلفی از ورزش های هوازی برای پشت بدن و کمر درد هستند که اگر به طور منظم انجام شود، در بهبود فرد بسیار موثر می باشد.

تردمیل
 
به طور کلی، پیاده روی ورزش بسیار ملایمی برای پشت می باشد. دو تا سه مایل پیاده روی سه بار در هفته برای بیماران بسیار مفید است. پیاده روی بر روی تردمیل بسیار آسان بوده و به جز یک جفت کفش مناسب زحمت دیگری ندارد و می توان آن را در داخل خانه و در هر زمان انجام داد.

دوچرخه سواری
 
برای آن دسته از بیمارانی که ورزش به صورت نشسته به جای ایستاده راحت تر است دوچرخه ثابت بهترین گزینه است. دوچرخه ورزشی در دهه گذشته محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. چندین و چند نوع دوچرخه ایستاده و نشسته وجود دارد که می تواند برای استفاده در منزل خریداری شده، و با توجه به برنامه های بسیار متنوع که از قبل نصب شده اند برای بیماران تنوع خوبی را ایجاد می کنند.


منبع: ترجمه اختصاصی از www.spine-health.com
 
 



بازدید : 1690
6 تير 1391 ساعت 11:27 ق.ظ
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری